I will follow you

Thursday 20 March 2014

Buat border pada blogger post

Tajuk kemainn..macam nak wat tutorial plak..hihiks..
Sebenarnya ini bukan tutorial..
Entri ini hanya untuk ingatan diri saya sendiri..

Setelah gigih menggugel sana sini (nak blog cantik kate kan haha) tetapi takde satu pun tutorial yang saya google itu menjadi dengan blog saya ni..

Mungkin coding html mereka berbeza sedikit dari blog ungu putih saya ni..Kalo x pasti dah bleh kredit kat tuan punye blog..

Akhirnya saya try and error saja coding ni :


border-top: 3px dashed #A55FEB;
border-left: 3px dashed #A55FEB;
border-right: 3px dashed #A55FEB;
border-bottom: 3px dashed #A55FEB;
padding:3px;
border-radius:15px;
 
Alhamdulillah menjadi pun..Nak wat note sikit step by step mana lah tau satu hari saya nak tukar blog ungu putih jadik hitam putih plak..wah ade tema gitu

1- Buka 'template'
2-Klik 'edit html'
3- Ctrl+f   '.post {'
4-Paste code di atas

*Nota kaki : tengah cari kat mn plak nak tepek coding untuk sidebar..penat try and error..ade kelapangan sambung makeup blog lagi..

No comments:

Post a Comment